Monday, September 28, 2009

terkenang kenang..

Rasanya dah lama aku memblog di sini secara serius.....Oleh kerana sekejap ada sekejap tidak...blog aku ni jadi tak advance...tawar hambar macam lauk tak bergaram...Well, I don't expect anything from this though....features di sini pun aku tak berapa mahir...hehehe....ini kerana percubaan aku nak upload foto satu masa dulu gagal...so I give up....Maybe I shouldn't give up too soon....or maybe I should find some other place to blabber....maybe I should stick to MP...even though MP has better features...but I still feel that feeling of loss....I miss something there...or someone? perhaps...
So I think I am the problem. I suffer from writer's bloc....uh...so bad aarr....

Never mind about that bloc....

Hari ini dah lebih seminggu berhariraya. Hari raya yang macam tak raya bagi aku. Penatnya tak usah cerita......dari mula nak bersiap raya...bab baju raya....bukan baju raya sendiri....yang itu aku tak kisah...nak fikirkan nak masak apa untuk hidangan pagi raya...lintang pukang kalut...
Meriahkah itu?

Macam mana orang kata meriahnya hari raya? Sebab banyak makanan, banyak open house, jumpa ramai orang, kawan, saudara mara? Dengar lagu-lagu raya...tengok cerita pasal raya...Itukah meriah?

Aku rasa aku sering juga berjumpa saudara mara....Kalau pada hari biasa orang yang sama itulah yang aku jumpa....hariraya pun orang itu juga yang dijengah. Kali ini aku terasa agak happy pada malam raya kerana ke rumah jiran, sama-sama bertakbir raya...

Allahu akbar...
Allahu akbar...
wa lillahilkhamd...

Sejak beberapa tahun ke belakang ini hari raya bukan sesuatu yang aku nantikan.....

No comments: